En arbetsdag på Dharmagiri



Ibland åker folk ut själv till Dharmagiri för att se till stället, rensa och sköta om pelletsbrännaren m.m. Förra helgen gjorde Maya det och skriver så här:

"I lördags (25/4) åkte jag och Wilma (min hund) ut till Dharmagiri för att tillbringa en skön dag där i vårsolens sken. Vår naturtomt har många träd, som susar så vackert i vårvinden, men det innebär också att många löv behöver krattas! Så det arbetet har påbörjats. Jag klippte även rosorna. Björkbladen har små "musörons storlek" och det lär vara klartecknet för roskupering.

Pellets
pannan hade stannat igen p.g.a. att den tömt mellanförrådet utan att ny pellets matats in där. Jag har fått lite tips från Viryabodhi hur vi kan lösa det problemet, så det tar jag itu med precis innan Kulanandis retreat. Jag köper även med mig penséer för att fylla våra utekrukor med lite vårfärger."

/Maya

(på bilden: Lena, Maya och Gabrielle vid förra årets vårkant, foto: Viryabodhi)

Comments

Popular posts from this blog

Midsommarfirande 2017

November & december 2014

Septermber 2014