Vinter på Dharmagiri

På bilden ser du en stolt Jöran, som monterat duschkabin i källaren på Gröna huset, till allas stora glädje. (den ska snart kopplas in av rörmokare också!) Det finns fler vinterbilder på min Picasa

Jag har nu varit här i tre veckor i ett streck, det längsta på ett tag, och jag måste säga att det varit mycket bra: att vara på en plats och denna plats, att leda Vinterretreaten med Hridayacandra och Maitrin – mycket lyckad – och sedan ha retreatkollektiv 4-5 dar efter retreaten med en liten grupp (Åsa, Roger, Maya, Sven och jag). Efter det hade jag en helg själv innan Jöran kom upp och vi jobbade tillsammans och var för sig – och eldade i den öppna spisen i gröna huset. Eldade gjorde vi även flitigt under hela tiden efter Vinterretreaten, när temperaturen envist höll sig mellan 13-20 minus (ibland lägre).

Utöver duschkabin målade jag murstocken i sovrum 1a, i Skolhuset (undrar hur länge vi ska kalla husen dessa namn: skolhuset, gröna huset, verkstaden – ja, verkstad får nog heta verkstad). Nu lyser murstocken härligt i en mustig varm gul färg, och åtminstone jag är nöjd. (direktlänk till bild den.)

Snart kommer mer om Dharmagiri och kommande evenemang. Det blev en liten lucka i inläggen.

Comments

Popular posts from this blog

Midsommarfirande 2017

Septermber 2014

November & december 2014